Annemie's Online Marketing | Logo Full Color

De ontwikkeling naar Annemie’s Online Marketing

Het afgelopen jaar was ik zoekende naar wat ik nu precies wilde met mijn carrière. Zo heb ik diverse boeken gelezen podcasts geluisterd en mezelf laten coachen. Tijdens een podcast van mijn Online Marketing Coach werd ik me er van bewust dat hetgeen wat je diep van binnen echt leuk vindt vaak op jonge leeftijd al zichtbaar is. Zij vroeg in de podcast, wat vond jij nou echt leuk toen jij nog een kind was, waar kon jij toen uren mee bezig zijn? Als klein meisje was ik graag creatief bezig, zo was knutselen mijn grootste hobby. En als ik nu verder terug denk had ik eigenlijk op jonge leeftijd al interesse in marketing.

Al op jonge leeftijd bezig met design

Toen ik een jaar of 11 was ontwierp ik een eigen tijdschrift, genaamd “Kwebbels”. Hierin stonden onder andere moppen, kleurplaten, zelfgemaakte puzzels, raadsels en ‘wist je datjes’. Op de middelbare school kregen we bij het vak informatica PowerPoint presentatie lessen, met als eindopdracht een wedstrijd wie de mooiste PowerPoint presentatie had. Ik maakte een presentatie met veel gifjes en kleur, waar ik uren tijd aan had besteed, gewoon omdat ik het leuk vond. Ik was dan ook super trots toen ik deze wedstrijd won!

De social media van vroeger

Tegenwoordig is het heel normaal dat de jeugd op social media aanwezig is, maar toen ik op de middelbare school zat was het net in opkomst en was het nog niet zo standaard dat je hier aan meedeed. Je had toen onder andere de kanalen CU2, Sugababes, Partyflock en Hyves. Deze had ik natuurlijk allemaal. Kennen jullie deze nog? Inmiddels bestaan deze kanalen niet meer of hebben ze andere doeleinden gekregen.

Diverse eigen blogpagina’s

Met vriendinnen had ik ook diverse eigen blogpagina’s. Hierbij kon je zelf een gedeelte van je domeinnaam bepalen, je kon de pagina stylen in de kleuren die je wilde, je kon eenvoudig tekst en foto’s toevoegen en je kon gebruik maken van het gastenboek. Ik heb even gezocht op Google, maar ik heb echt geen idee meer hoe dat nou eigenlijk heette.

Ik begon in de horeca

Toen ik ging studeren wist ik eigenlijk niet precies welke richting ik in wilde. Ik heb toen gekozen om hotelmanagement te gaan studeren. Ik werkte al in de horeca, waar ik het ook erg goed naar mijn zin had en wilde hier graag meer van weten. Daarnaast was de opleiding erg breed zodat ik later eenvoudig weer een andere richting in zou kunnen. Mijn afstudeerstage was een marketing-communicatie stage bij twee hotels.

Vervolgens ging ik naar de metaalbranche

Na mijn opleiding hotelmanagement ben ik gaan werken bij in de metaalbranche bij een haardenfabrikant op de customer service en marketing communicatie afdeling. In de weekenden bleef ik werken in de horeca. Dit zag ik zag ik toen als hobby.

De werkzaamheden bij de haardenfabrikant die mij het meest aanspraken waren de projecten, zoals het opzetten van onderhoudsabonnementen, met bijbehorende brochure en systemen, het opzetten van een web portal voor een specifieke klant. Daarnaast vond ik het leuk om bezig te zijn met de dagelijkse werkzaamheden voor de website en de grafische vormgeving, of te wel het opmaken van trainingsgidsen en handouts.

En toen naar de vastgoedbranche

Vervolgens ben ik overgestapt naar een baan in de vastgoedsector bij een vastgoedbeleggingsbedrijf. Hier was ik verantwoordelijk voor de marketing-communicatie en de digitalisering en automatisering van processen. Naast websitebeheer, het zelf opzetten van marketingcampagnes en het maken van marketinguitingen, zoals brochures, advertenties, nieuwsbrieven ect., heb ik een custom CRM systeem te laten ontwikkelen. Informatie die voorheen op papier werd bewaard of in losse Excel bestanden kan nu eenvoudig in het CRM systeem (automatisch) verwerkt worden..

Hierop aansluitend heb ik een professionele web portal laten ontwikkelen die is gekoppeld aan het CRM systeem. Zo kan alle communicatie die voorheen per post werd verstuurd automatisch digitaal  en gepersonaliseerd verstuurd worden. Daarnaast is het mogelijk in de portal te stemmen voor een vergadering en om je in te schrijven voor een nieuw product.

Er kwamen nieuwe ontwikkelingen op prive gebied

Toen ik in 2020 voor het eerst moeder werd veranderde mijn wensen en eisen omtrent werk. Ik bleef werken in dezelfde functie voor dezelfde werkgever, maar na een tijdje kwam ik erachter dat dit eigenlijk niet meer bij mij paste. Het werk liep 24/7 door, terwijl ik niet meer 24/7 klaar kon staan voor het bedrijf. Ondanks dat ik ondersteuning kreeg van nieuwe collega’s liep ik mezelf toch voorbij.

Omdat stilstaan nou eenmaal niet in mijn woordenboek staat en ik mezelf niet langer voorbij wilde lopen, ben ik gaan nadenken over wat ik met mijn carrière wilde.

Tijd voor een nieuwe stap

Ik wilde graag meer vrijheid in mijn werktijden en -dagen. Zelf kunnen plannen wanneer je wat kunt doen. Tegelijkertijd was ik er enorm aan toe om weer nieuwe dingen te kunnen leren, ik wilde uitdagend werk met voldoende variatie en vernieuwing. Het was voor mij best wel spannend, maar ik heb besloten te gaan ondernemen, zodat ik zelf mijn tijd in kan delen en mezelf kan blijven ontwikkelen en uitdagen!

Online Marketing heb ik gekozen omdat ik hier eigenlijk al heel mijn leven affiniteit mee heb. Zoals je hierboven leest was ik op jonge leeftijd al bezig met design, social media en bloggen. Deze onderdelen kan je nu ook terug vinden bij mijn diensten. Weliswaar met een andere omschrijving, zoals branding, websites, nieuwsbrieven en content, maar het komt eigenlijk op hetzelfde neer.

Annemie’s Online Marketing

Met Annemie’s Online Marketing help ik andere ondernemers door een topkwaliteit te leveren in hun online marketing (strategie). Mijn doel is om ondernemers weer structuur te kunnen geven zodat zij meer vrijheid krijgen en meer omzet kunnen genereren.

Op dit blog zullen de komende tijd informatieve artikelen volgen over onderwerpen die aansluiten bij mijn onderneming. Wil jij daarnaast mijn avontuur als startende ondernemer volgen? Volg mij dan op social media.

Laat een reactie achter