Content inspiratie voor je website

Content inspiratie voor je website

Google waardeert websites die up to date zijn en dus regelmatig voorzien worden van nieuwe content. Wil jij graag je website up to date houden, maar heb je geen inspiratie voor content? Of denk jij dat je niets nieuws te melden hebt? Lees dan onderstaande lijst met 12 content ideeën voor nieuwsberichten op je website.

1. Nieuwe producten of diensten

Wanneer je een nieuw product of een nieuwe dienst lanceert kan je dit op diverse plaatsen kenbaar maken bijvoorbeeld in een nieuwsbrief, op social media, in advertenties, flyers op je productpagina etc. In een nieuwsbericht op je website kan je er nog eens dieper op ingaan, door extra foto’s te plaatsen of een video laten zien. Vergeet uiteraard niet om op deze pagina te linken naar je nieuwe product of dienstpagina, zodat (potentiële) klanten je nieuwe product of dienst ook kunnen kopen of afnemen.

2. Branche nieuws

Vertel in je eigen woorden het nieuws uit je branche. Licht daarnaast toe wat hiervan de voordelen of gevolgen zijn of hoe jij jouw klanten hierbij kan helpen. Indien er onderzoeken zijn binnen jouw branche kan je ook de onderzoeksresultaten delen van een onderzoek. Geef in dat geval aan wat de belangrijkste bevindingen zijn en geef aan wat jouw visie hierover is. Vergeet niet de bron te vermelden van het onderzoek.

3. Veelgestelde vragen

Stellen jouw klanten steeds dezelfde vragen? Blijkbaar is dat onderwerp dan niet duidelijk genoeg. Schrijf hier een nieuwsbericht over en plaats deze op je website. Voeg video’s en afbeeldingen toe om het verder te verduidelijken. Het voordeel hiervan is dat jij jouw klanten met deze vragen makkelijk kan doorverwijzen naar je website. Heb je meer terugkerende vragen, maak dan naast een nieuwsbericht ook een FAQ (Frequently Asked Questions) pagina aan. Let wel op dat je de content niet letterlijk dupliceert, want dat gaat ten koste van je positie in Google.

4. Adviezen voor beginners

Jij bent de expert of ervaringsdeskundige in jouw branche. Veel onderwerpen of producten zijn daarom voor jou voor de hand liggend, maar voor jouw klanten is dat niet altijd het geval. Schrijf daarom adviezen over belangrijke onderwerpen of producten. Tevens kan je beginners attent maken op misvattingen, verwarrende onderwerpen en verkeerde aannames.

5. Termen en definities

De definities en termen die binnen jouw branche gebruikt worden, zijn voor jouw klanten niet altijd direct duidelijk. Licht in een nieuwsbericht een of meerdere definities toe. Of voeg een begrippenlijst toe aan je website.

6. Geschiedenis

Als je bedrijf al een aantal jaren bestaat, kan je schrijven over de geschiedenis van je bedrijf. Hoe is je bedrijf ontstaan, welke veranderingen heeft je bedrijf meegemaakt en hoe heb je dit ervaren? Voeg foto’s toe van diverse jaren of voeg zelfs een tijdlijn met mijlpalen toe. Heb je nog een relatief nieuw bedrijf? Dan kan je schrijven over de geschiedenis van je branche. Hoelang bestaat je branche eigenlijk al? Wat is er de afgelopen jaren veranderd binnen je branche? Hoe kijk jij hier tegenaan?

7. Publicaties

Staat jouw bedrijf in een magazine, een krant of ben je bijvoorbeeld te horen in een podcast. Geef hier nog eens extra aandacht aan op jouw website. Maak een nieuwsbericht aan en plaats hierin de tekst en de foto’s of schrijf een korte intro van het artikel en plaats vervolgens een link naar de publicatie.

8. Aanbieding

Heb jij een aanbieding van een bepaald product of dienst? Maak hier een nieuwsbericht voor aan en verwijs naar de betreffende product pagina of vermeld de eventuele kortingscode. Heb je restanten van bepaalde producten waar je vanaf moet? Ook dit kan prima in een nieuwsbericht verwerkt worden.

9.  Instructie/tutorial

Schrijf een gedetailleerde instructie over een specifiek onderwerp zoals het gebruik van een nieuw product of maak er zelfs een echte tuturial van met een video erbij.

10. Interview

Houd een interview met een klant, leverancier, partner of een medewerker en plaats dit interview op je website.

11. Presenteer je organisatie

Laat zien wie je bent! Niet alleen het gebouw, maar ook de medewerkers die aan het werk zijn. Maak een video van je bedrijf. Laat zien wat jou bedrijf bijzonder maakt.

12. Evenementen

Heb je binnenkort een evenement zoals een beurs of geef je een training? Kondig dit aan in een nieuwsbericht voeg tevens een aanmeldformulier toe of geef aan waar mensen kaarten kunnen kopen. Is extra promotie voor je evenement niet nodig?  Schrijf dan achteraf een verslag van het evenement. Geef bijvoorbeeld aan wat het doel was van het evenement, hoe het evenement is verlopen etc. Voeg daarnaast foto’s of video’s van het evenement toe en laat weten hoe bezoekers het hebben ervaren, of hoe succesvol het was. Vermeld tevens wat klanten kunnen doen als ze dit evenement hebben gemist. Is er binnenkort een vergelijkbaar evenement? Of in geval van een training of Webinar is dit online ergens terug te kijken?

Met deze 12 content inspiratie tips, hoop ik dat jij weer even vooruit kunt, zodat jouw website up to date blijft en blijft scoren in Google!

Laat een reactie achter